Magustatud jookide maksustamisest võib tervishoiu vaates aru saada, aga ka kümne erineva limonaadimaksuga Eesti valitsus riigieelarvet korda ei saa.
- Limonaadimaksuga kasvavad magustatud jookide hinnad vastavalt sellele, kui palju suhkrut on jooki lisatud. Foto: Liis Treimann
See on hügieeniküsimus ja võib-olla saab selle abil tasuda kas või hambaravi toetuseid. Ka laste suur ülekaalulisus ei ole naljaasi, rääkisid ajakirjanikud nädala olulisi teemasid kommenteerivas saates “Äripäev eetris”.
Lõpuks tahaks lihtsalt väiksema suhkrusisaldusega jooke, iseasi, kas maksutõusuga selle vastu abi saab, arutleti saates.
Teemaks võeti ka reformierakonna loobumine pensionäride tulumaksuvaba miinimumi ennaktõstmisest loobumisest. Kuigi pensionilt maksu tasumine võib paljudele tunduda pühaduseteotusena, võiksime seda võtta hoopis enesestmõistetavusena.
Ka on kinnisvaramaksude puudumine seadnud pensionärid maksude mõttes hoopis eelisseisundisse.
Veel räägiti saates valitsuses plaanitavast riigikaitsemaksust, presidendi kantselei toiduhanke võitnud ettevõttega seotud kahtlustest ning sellest, et kui Eesti keskmist palka makstakse ainult Tartus, siis Tallinnas on see 20% suurem ja kõikjal mujal Eestis keskmiselt 20% väiksem.
Saates arutlesid ajakirjanikud Kristjan Pruul ja Stiine Reintam ning arvamustoimetuse juht Neeme Korv.
Lääne-Virumaa Uudiste tellijad saavad saadet mugavalt ja endale sobival ajal kuulata siit:
Äripäev eetris: suhkrumaks on hügieeniküsimus, millega eelarvet ei paranda
Seotud lood
Joogitootjad on marus sotsiaalministeeriumi uue limonaadimaksu pärast, mis nende sõnul ei täida oma peamist eesmärki ehk tervise eesmärki.
Kuigi palgad kasvavad endiselt jõudsalt, siis on pessimistlikud majandusuudised muutnud inimesed raha kulutamisel varasemast konservatiivsemaks. Majanduskasvu see mõistagi ei soosi, kirjutab SEB panga majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Teisipäeval kohtusid Rakveres linnapea Triin Vareki kutsel maakonnakeskuste linnapead või omavalitsusjuhid.
Lääne-Virumaal on palgad kasvanud pisut kiiremini kui Eestis keskmiselt ning see on maakonna keskmise palga arvestuses tabeli lõpupoolelt tasapisi keskmikke hulka kergitanud.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.