„Sõprade ees oleks see veits flex ka, et saan neli kilo,“ ütleb Kadrina keskkooli vilistlane, inseneritudeng Kristjan Taimla. Palgast rääkimine ei ole noorte jaoks tabu, Z-põlvkond arutab seda teemat lõdvalt.
Kes tsitaadist aru ei saanud, siis neli kilo on 4000 eurot ning veits flex tähendab uhkustamist, aga seda mitte ülbelt, vaid humoorikalt. Oma päris esimeses töökohas tahaksid inseneritudengid Kristjan Taimla ja Anna Sihvart kätte saada 2500-3000 eurot.
Kristjan on 60-liikmelise tudengivormeli tiimi kapten ja Anna meeskonna liige.
„Lööks jalaga ukse lahti, et 3000 või mitte midagi,“ lausub Kristjan veidi naljatledes. Kopsaka palga küsimiseks annab nende meelest aluse see, et Kristjanil on käes magistri- ja Annal bakalaureusekraad ning tudengivormel on võitnud Euroopa meistrivõistlused. Kristjan naerab, et saab endale CVsse kirjutada „maailma kõige edukama tiimi juht“.
Samas tunnistavad Äripäevaga rääkinud tudengid, et võivad tööle minna ka miinimumpalga eest, kui kogemus on karjääri jaoks väärtuslik.
Teil on meid vaja
Inseneritudengid teavad hästi, et Eestis on kõva inseneride puudus ning spetsialiste otsitakse tikutulega taga. Selle oskavad nad enda kasuks pöörata. Kes tahab head inimest, see on valmis ka maksma, lausub Kristjan
Äripäevale.
Seotud lood
Teisipäeval toimunud töötukassa Lääne-Virumaa värbamispäeval oli kohal kirju seltskond. Uute tulijate hulgas oli kohal näiteks Pindi Kinnisvara. Esimest korda toimus üritus kaubanduskeskuses.
Läinud aasta viimaseks kvartaliks oli kahes Eesti bussifirmas tõusnud keskmine brutopalk üle 2000 euro.
Sa lähed esimest korda kohtuma oma võimaliku tulevase tööandjaga. Sammud sirgelt mööda koridori lähemale ja … komistad. Põmm! Esmamulje sinust ongi tekkinud! Olgugi et see oli sul ehk esimene kord sedasi komistada, oled selle inimese jaoks saanud külge lipiku „komistaja“.
1. aprillist rakendub uus kõrgemate riigiteenijate palgaindeks, mis toob enamikule neist kaasa poole väiksema palgatõusu, kui seni kehtinud seadus ette näeks. Muudatus tuleneb sügisel tehtud kokkuhoiumuudatusest.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.