Kas hullvõimas ja -kiire Porsche Taycan Turbo GT on osa probleemist või osa lahendusest?

- Porsche Taycan Turbo GT Weissach kiirendab 0–100 km/h 2,2 sekundiga. 0–200ni tuleb 6,4 sekundiga. Foto: Liis Treimann
Inimese silmamunad kaaluvad vaid umbes 7,5 grammi kumbki. Sama palju kui eurone münt. Sestap on pehmelt öeldes veider kahtlustadagi, et sa tunned oma silmade massi. Ent Porsche Taycan Turbo GTga täie jõuga kiirendades tahaks käsi kodulaenulepingul vanduda, et kahe euro kukla poole surumist tõepoolest ongi selgesti tunda.
Inimene teeb tavaolekus ühe hingetõmbe iga nelja-viie sekundi tagant. Porsche elektrilise sedaani kõige kiirem versioon sööstab 0–100 km/h kaks korda lühema ajaga. Täpsemalt 2,2 sekundiga. Nullist sajani poole hingetõmbega.
Ühel hetkel seisad paigal sama liikumatult nagu Seaküla Simsoni betoonist tuvi ning sõna otseses mõttes kaks sekundit hiljem liigud hooga, mille eest Imavere kiiruskaamera teeks pilti.
Üks. Kaks. Sada.
Kas ma kardan? Tegelikult mitte, aga tunne on küll niisugune, sest kaelalihased on täiesti pingul. Seda aga selleks, et hoida pead umbes samasuguse nurga all nagu tippsuusahüppaja tervet keha. Hirmus ei pruugi olla, kuid ilmselgelt nõuab selline situatsioon täit tähelepanu.
Über-Taycan tormab edasi. 0–200ni tuleb 6,4 sekundiga – ühe vine’i vaatamise ajaga (mäletate neid veel?). Pea püsib „ründeasendis“, pupillid avarduvad …
Piloodi päevik on rubriik, kus Eesti aasta sportauto valimise žüriisse kuuluv Äripäeva ajakirjanik Karl-Eduard Salumäe tutvustab tänavusi finaliste.
Lisaks mudeliuuenduse läbinud Porsche Taycanile kuuluvad nominentide hulka Honda Civic Type R, Hyundai Ioniq 5 N, Maserati Granturismo ja uuendatud Mazda MX-5. Võimalik, et ka uuenduskuuri läbinud Toyota GR Yaris – see oleneb sellest, kas ralli-Yaris jõuab Eestisse augusti lõpuks, mil sulgub selle aasta nimekiri.
Eesti sportauto 2024 selgub 28. novembril Eesti Autogala nime kandval sündmusel, kus kuulutatakse ühtlasi välja Eesti auto 2024 ja Eesti roheauto 2024 tiitli saajad, lisaks mitme eriauhinna laureaadid.
See on kõige kärmemalt mööda sirget kihutav tänavasõidu-Porsche, mis eales tehtud. Kiirem kui uhiuus 911 GT3 RS. Kiirem kui
911 Turbo S. Isegi kiirem kui kümmekonna aasta tagune 918 Spyder või ülejäänud Püha Kolmainuks kutsutud hüperautod Ferrari LaFerrari ja McLaren P1.
Neli ust, kaks istet
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Värske “Autojutud”
Rahvarallid ja -sprindid loovad paljudele võimaluse teha autospordis esimesed sammud ning seda n-ö rohujuure tasandil harrastada, ent nii nagu mistahes spordis, saadab edu neid, kes rohkem pingutavad ja panustavad. Mootorite maailmas väljendub see aga tugevalt ka rahas.
“Me teame, et autos on tulemused olemas ja nüüd on vaja teistele silmad ette teha,” kommenteeris Austrias toimunud tootearendusvõistlusel üldarvestuses esikoha saavutanud Tallinna tudengivormeli meeskonna kapten Kristjan Taimla.
Volkswageni pikap on nüüd tegelikult Ford. Nii heas kui halvas, kirjutab autoga proovisõitu teinud autoajakirjanik Karl-Eduard Salumäe.
Pilguheit autode rehvidele annab tunnistust sellest, et inimeste rahakottides on surve sees, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
15 aastat kestnud keskpankade rahapoliitika tagajärjel ei ole meil enam vabu kapitaliturge ning kogu globaalne majanduskasv tuleneb võlakoorma suurenemisest, mitte tootlikkuse kasvust. See jätkusuutmatu kasv lõpeb peagi väga suure kollapsiga, kirjutab Soome majandusteadlane Tuomas Malinen.