Iga investor unistab võimalusest leida mõni aktsia, mis toodaks kümne aastaga 1000% ehk kallineks kümme korda. Kahjuks ei leidu selliseid palju, kuid nende otsimiseks võib õige raja kätte juhatada varasemate kümnekordsete uurimine.
- Sellal kui indeksiga ei teeni midagi, kahekordistab oma väärtuse selline portfell, kus üheksa tavalise aktsia kõrval on ka üks kümnekordse kasvuga. Rääkimata sellest, kui see on näiteks 80- või enamakordne. Foto: Shutterstock
Kuulus Fidelity Magellani fondijuht Peter Lynch kirjutab oma raamatus “Ühe sammu võrra Wall Streetist ees”, kuidas kogu Wall Street ihaldab leida vähemalt 1000% kasvavat aktsiat, mida aktsiainvestorite kõnepruugis nimetatakse kümnekordseteks. Üks selline aktsia portfellis võib tõsta muidu läbikukkunud aktsiavaliku plussi ja muuta keskpärase portfelli selliseks, mis indeksitele mitmekordselt tuule alla teeb.
Alljärgnevalt avaldame soovitused, kuidas kiiresti kasvavad aktsiad üles leida ja nii oma sääste ning investeeringuid mitmekordistada.
Eriti suur mõju on kümnekordsetel just karuturgudel ja külgsuunas liikuvail turgudel. Tunamullu avaldas Jenga Investment Partners mahuka uurimuse eelneval kümnel aastal parimat tootlust näidanud aktsiate kohta. Alustuseks selgub sellest uurimusest, kui harv nähtus on kümne- ja enamakordne.
Seotud lood
Teismelisest pensionärini
Kuidas investeerida teismelisena? Aga kahekümnendates, kolmekümnendates, neljakümnendates ja hiljem?
Märt Pius, Sass Henno ja Priit Loog jagavad oma lugusid
Investeerimine pole enam ammu vaid lipsuga börsimaaklerite rida: rahatarkus on jõudnud ka kultuuritegelasteni. Oma raha kasvatamist võetakse kui tuleviku heaolu kindlustamist ning kes muu kui ikka igaüks ise peaks seda tegema, kõlab nende mõtetest.
Muusik Tanel Padari edukas teekond investeerimismaailmas on näide, kuidas julgust kokku võttes ja tegutsema hakates võib eesmärgiks seatud miljoni oodatust lühema ajagagi kokku saada.
"Olen teinud ka palju vigu"
Peamiselt meelelahutusmaailmast tuntud Kethi Uibomägi mõistis aastate eest, et munad ei tohi olla ühes korvis ei ettevõtluses ega finantsvallas. Täna tegutseb ta mitmel rindel ärimaailmas ja kindlustab tagalat investeerimisportfelli näol.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.