Suzuki väikeauto pole kaugeltki puudusteta, ent pakub lahedat sõiduelamust. Seda aga üksnes juhul, kui enne liikuma hakkamist vaeva näha.
- Kreemjat värvi ja helehallide velgedega Suzuki Swift mõjub esteetiliselt nagu sõõm värsket õhku – ometi vahelduseks üks auto, mis ei püüa “gängster” välja näha! Foto: Karl-Eduard Salumäe
Suzuki Swifti on raske inimestele selgitada. Väike on see niikuinii, mis tekitab suurepoolse auto usku eestlastes kohe võõristust. Ent Swift näikse ka tugevalt kinnistavat arusaama, et väikeauto mõjub puruodavalt ja -õnnetult.
Autokaugedki vaatavad kõledast plastist ning uue mudeli kohta vägagi vanamoelist sõitjateruumi ja kirtsutavad nina. Teadlikumad uurivad tehnilisi andmeid ja kulmud kerkivad pealaele.
Vabalthingav kolmesilindriline mootor. 61 kW (83 hj) ja 112 Nm. Ning seda mitte hind-alates-versioonil, mida päriselus pea keegi ei osta – ühtegi teist jõuallikat ei pakutagi! Kusjuures seesama ilma turbota kolmesilindriline pole iidamast-aadamast toodetud mootor, vaid uhiuus.
Mis värk selle autoga veel on? Kas niisuguse ostmiseks leidub üldse mõni põhjus?
Etteruttavalt: jah. Aga leidub ka üks kohutavalt tüütu häda.
Daciast järgmine aste
Swift on veider, sest Suzuki polegi tüüpiline autotootja. „See Jaapani tsiklifirma, mis teeb ka autosid ja ei ole Honda“ toitub peamiselt India turust ning ehkki Euroopasse mõeldud eksemplarid valmivad teatavasti Ungaris ja on kvaliteetsemalt tehtud, ei ole Suzukid kunagi viimistluse ega moodsaima tehnoloogiaga hiilanud.
Seotud lood
Volkswageni pikap on nüüd tegelikult Ford. Nii heas kui halvas, kirjutab autoga proovisõitu teinud autoajakirjanik Karl-Eduard Salumäe.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult. Uut mudelit testis autoajakirjanik Karl-Eduard Salumäe.
Soodsaim Tesla muutus mudeliuuendusega ühekorraga veelgi teslalikumaks ja nn traditsiooniliste automarkide toodangule sarnasemaks, kirjutab proovisõitu teinud autoajakirjanik Karl-Eduard Salumäe.
Täiselektriline linnamaastur DFSK Seres 3 pole naeruväärne nagu varasemad Hiina autod, ent küündib tuntud tegijatega ühele pulgale peamiselt hinna poolest.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.