Meilgi levinud tanklakaupluste keti Circle K omanikfirma hiigelsuur ülevõtupakkumine tuntud 7-Eleveni keti omanikule on löönud jaapanlased pahviks ja tekitanud Tokyo börsil riskantse ostuvõimaluse, kirjutab Investor Toomas.
- Circle K-d ostes võib võimalusel saada soodsalt ka osaluse 7-Elevenis. Foto: Reuters/Scanpix
Seda nädalat alustas Torontos noteeritud Alimentation Couche Tard, Circle K keti omanik uudispommiga, tehes ülevõtupakkumise Tokyos noteeritud firmale, kellele kuulub 7-Eleven kett. Ülevõtupakkumise suurus on konfidentsiaalne, 7-Eleveni direktorid alles vaevad seda, kuid Bloombergi hinnangul on see vähemalt 38,4 miljardit dollarit.
7-Eleven on USA esmatarbepoodide kett. Nii arvab ilmselt enamik ameeriklasi, nii alustab oma artiklit 7-Elevenist ka Wikipedia. Jaapanlased näevad asja teisiti. Neile on lühendatult Seveniks kutsutav kett vägagi jaapanipärane asi. See on saareriigi suurim esmatarbepoodide kett (40% kogu turust), see müüb Jaapani kohalikku kaupa ning kõigele lisaks on selle omanik Jaapani ettevõte: Tokyos noteeritud Seven & i Holdings.
Seotud lood
Juuliga lõppes hoobilt minu portfelli kaks kuud kestnud kiire rikastumine, mille ajal kasvatasin portfelli uue rekordini, ning langusel ei paista lõppu tänagi veel, kirjutab investor Toomas oma juuli investeeringute ülevaates.
Enefit Green suutis küll võrreldes eelmise aastaga kasuminumbrit suurendada, kuid olukord, mis vaatab vastu pärast ühekordsete tulude ning tulumaksuefekti maha lahutamist, paneb mind muretsema, kirjutab sarnaselt paljude eestlastega energiafirma aktsiatesse investeerinud Investor Toomas.
Minu portfelli tugitala Microsofti aktsia reageeris arvutusvea suurusele mahajäämusele majandustulemustes sedavõrd valuliselt, et paneb mind otsima turvavööd, mida kinnitada – ilmselt ootab ees väga hüplik sõit, kirjutab investor Toomas.
Teist kuud järjest saan rõõmustada suurepäraste tootluste üle, mida USA tehnoloogiasektor veab ning mis viib minu portfelli aina uute rekorditeni, kirjutab Investor Toomas oma juunikuu ülevaates.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.