Elektri-Hummer pole kuskilt otsast keskkonnasõbralik sõiduk, kuna kaalub sama palju kui kolm kompaktset pereautot kokku, tõdetakse "Autojuttude" saates.
- General Motors ei suuda 4,1tonnise tühimassiga elektri-Hummereid piisavalt toota, järjekord on mitu aastat pikk. Foto on tehtud Suurbritannias. Foto: SWNS/Scanpix
Uute autode tühimass kasvab mühinal ja elektripööre annab sellele hoogu juurde. Säärasel "rasvumisel" on aga negatiivsed mõjud nii sõiduomadustele kui keskkonnale, kusjuures need mõjud võivad olla arvatust suuremad.
Äärmusliku näite sellest, kuhu võib autonduses viia üksnes kütuseliigile ning võimsus- ja dünaamikanäitajatele keskendumine, pakubki USAs müügile jõudnud elektriline Hummer. Viis ja pool meetrit pikk, 2,2 meetrit lai ja kaks meetrit kõrge pikap evib 1000 hobujõudu ja suudab kiirendada paigalt sajani umbes 3,5 sekundiga. Sama mündi teiselt küljelt leiame aga tervelt 4,1 tonnini küündiva tühimassi, mis tähendab lisaks muule, et Euroopas seda B-kategooria ehk sõiduauto juhiloaga tüürida ei tohi.
Seotud lood
Vana auto põhjalik restaureerimine nõuab nii aega, töökoda kui ka raha, mistõttu võib kohati tunduda, et mure on lõpuks rohkem kui rõõmu, rääkis näitelja Raivo E. Tamm.
Stagneerunud liiklusarenguga riigis süüdistatakse järjest kurjemal toonil pahasid autojuhte, keda tulevat üha rohkem jälgida ja karistada. Ent millal – või kas üldse kunagi – hakatakse mõtlema, et ehk on hoopis senised liiklusohutuse asja ajajad, lähenemised või ressursid ammendunud, küsib Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Liiklusturvalisuses järgmise hüppe tegemiseks tuleks tegeleda mitte kümnel eri moel kiiruse mõõtmise, vaid palju raskemini fikseeritavatele väärkäitumistele tähelepanu pööramisega, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Suure auto ihalusest lahti murdes võivad tekkida ootamatud kõrvalnähud – sa hakkad sõitmist rohkem nautima ja samal ajal jääb raha taskusse, kirjutab Äripäeva autoarvustuste tegija Karl-Eduard Salumäe.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.