• 24.07.23, 10:17

Liiklusohutuse edendamine Eesti moodi – tammume paigal, häid ideid napib ja süüdistame "kihutajaid"

Stagneerunud liiklusarenguga riigis süüdistatakse järjest kurjemal toonil pahasid autojuhte, keda tulevat üha rohkem jälgida ja karistada. Ent millal – või kas üldse kunagi – hakatakse mõtlema, et ehk on hoopis senised liiklusohutuse asja ajajad, lähenemised või ressursid ammendunud, küsib Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Eesti liiklusohutuse areng on olnud tohutu, kuid nüüd tammub see juba päris mitmendat aastat paigal, nendib Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe. Pilt on tehtud Austrias, kus Euroopa Komisjoni andmeil hukkus mullu miljoni elaniku kohta liikluses rohkem inimesi kui Eestis.
  • Eesti liiklusohutuse areng on olnud tohutu, kuid nüüd tammub see juba päris mitmendat aastat paigal, nendib Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe. Pilt on tehtud Austrias, kus Euroopa Komisjoni andmeil hukkus mullu miljoni elaniku kohta liikluses rohkem inimesi kui Eestis. Foto: Oleksandr Ljapota
"Kiirus tapab, joove ilma kiiruseta liiklussurmasid ei põhjusta," kirjutas transpordiameti liiklusohutuse strateegialoome juht Alo Kirsimäe, põhjendades peagi alustatavat keskmise kiiruse metoodilist uuringut ning selle taga peituvat mõttepoega, et äkki võikski Eesti peamistel maanteedel keskmise kiiruse mõõtmist rakendada.
Sisuliselt ütleb Kirsimäe tolle tsitaadiga, et raske liiklusõnnetuse põhjustamiseks peab auto liikuma, mis on küll faktiline tõsiasi, ent johmaspäi jalakäija surnuks sõitmiseks piisab oluliselt väiksemast hoost kui näiteks asulates valdavalt lubatud 50 km/h. Sestap on niisugust sedastust liiklusohutuse strateegialoome juhi isikus pehmelt öeldes äärmiselt veider kuulda.
Kas joobes olles eriti aeglaselt autoga sõitmine on siis okei? Või on absoluutselt igasugune kiirus ka kainena halb, sest tapab? Nõdrameelsed järeldused mõlemad, kuid jutuksoleva tsitaadi üle mõtiskledes peaks emb-kumb neist justnagu tõele vastama.
Usutavasti väga paljud inimesed, mina nende hulgas, ei tolereeri igatahes ka parkivas autos tina panemist. Just seepärast, et ühel hetkel võib adekvaatsuse minetanud inimene masinale hääled sisse lüüa ja sõitma hakata. Ükskõik millise kiirusega.
60 on ohutu, 95 mitte?
Kõrge ametniku selgitustes oli kulme kerkima panevaid kohti veelgi.

Seotud lood

Arvamused
  • 13.07.23, 17:09
Liiklusohutuse strateegialoome juht: kiirus tapab, joove ilma kiiruseta liiklussurmasid ei põhjusta
Keskmise kiiruse uuringu eesmärk on muuta liiklemist ohutumaks, kirjutab transpordiameti liiklusohutuse strateegialoome juht Alo Kirsimäe.
Uudised
  • 08.07.23, 09:48
Kokkuvõte nädalast: uut moodi kiiruse mõõtmine ja pinged keskerakonnas
Nädala olulisi teemasid kommenteerivas saates "Äripäev eetris" küttis enim kirgi valitsuse liikluskomisjoni plaan hakata katsetama autode keskmise kiiruse mõõtmist teelõigul.
Arvamused
  • 14.08.22, 13:17
Eestis on kiiruse mõõtmisesse kinni jäädud
Liiklusturvalisuses järgmise hüppe tegemiseks tuleks tegeleda mitte kümnel eri moel kiiruse mõõtmise, vaid palju raskemini fikseeritavatele väärkäitumistele tähelepanu pööramisega, kirjutab Äripäeva arvamustoimetaja Karl-Eduard Salumäe.
Uudised
  • 02.10.21, 08:58
Liiklusjurist trahvimise kasvust: see on riigi kättemaks
Järgmisel aastal peaksid kiiruskaamerad rohkem trahve tegema hakkama. Liiklusekspert Indrek Sirk selgitas, et riik on trahvimisel kahepalgeline – kiiruskaamera ei halasta kellelegi, aga politseinik tänaval näiteks väikest kiiruseületust ei fikseeri.
  • ST
Sisuturundus
  • 04.11.24, 07:30
Selveri “Kuldne Kolmapäev” jõudis e-poodi ja laienes pensionipäevadele
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Lääne-Virumaa Uudised esilehele