Apteegikettide omanikud utsitavad keskselt ette kirjutatud müügiplaanide ja boonustega proviisoreid müüma toidulisandeid.
- Foto: Shutterstock/Kollaaž
Äripäev on näinud kirju, mille üks apteegiketi piirkonnajuht saadab igal kuul apteekidesse.
Nendes kirjades on edetabelid selle kohta, millises summas on apteekrid iga tehinguga keskmiselt müünud toidulisandeid ja muud apteegikaupa, mis ei ole ravimid. Usin müügimehetöö võib apteekrile boonusena tuua palgalisa sadu ja sadu eurosid kuus.
Lisaks nähtub kirjadest, et kett annab igale apteegile ette müügiplaanid, mille täitmist jälgitakse-kontrollitakse.
Toidulisandite müügi rahaline motiveerimine pole keelatud, ent eetilisi probleeme võib see tekitada küll. Äripäeva eksperiment näitas, et proviisorid on veebiapteekides üsna altid soovitama arsti poolt välja kirjutatud retseptiravimi asendamist toidulisandi ehk tervisetootega.
Erinevalt ravimitest pole toidulisanditel ja muul apteegikaubal riigi poolt ette määratud juurdehindluse piiri. Näiteks rääkis Äripäeva proviisorist allikas, et toidulisandite puhul on apteegis 100protsendiline juurdehindlus üsna tavaline.
Toidulisandite ja muude ravimite sekka mitte kuuluvate kaupade müügi eest maksavad proviisoritele lisatasu Euroapteegi, Südameapteegi ning BENU frantsiisiandjad.
Seotud lood
Maakonna apteekide äritulemuste võrdlus
Lääne-Virumaa apteekide äritulemusi võrreldes hakkab silma Tiina Kompusele kuuluv Lilleoru apteek, mille kahe viimase aasta käive on olnud üle miljoni euro ning eelmisel aastal kasvas ka kasum.
"Meid kõiki on kliendid algusaegadel suutnud nutma ajada"
Alates detsembrist on Roela rahvas mitte ainult Grossi poe ja apteegi võrra, vaid ka kolme särtsaka apteekri võrra rikkam! Kes nad on, kuidas sattusid selle ameti peale, mis tõi neid Roelasse ja mis inimtõug üldse apteekrid on, rääkis kolmik – Anu Lepasepp, Viivi Lindma ja Regle-Teele Raja – jaanuari esimesel tööpäeval.
Kirglikke vaidlusi ja riigi suunas ähvardusi põhjustanud apteegireformi algusest on möödunud üle kolme ja poole aasta, kuid mitte ühtegi uut proviisoriapteeki pole selle aja jooksul Eestis asutatud.
Äripäev töötas läbi paarsada Eesti apteekide majandusaasta aruannet ning leidis mustreid ja diile, mis lubavad väita: apteegiturul käib suur näitemäng.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.