Kui meil praegu ei ole ikka veel täpselt aru saada, kui palju ikkagi automaksu maksma tuleb hakata, siis 16. aprillil 1929 tegi ajaleht Virulane kenasti selgeks, millised automaksu määrad tollal olid.
Tolle aja üks väiksemaid ja kergemaid autosid oli BMW Dixi, mille kaal jäi isegi alla poole tonni. Foto: Eesti Maanteemuuseum
Nimelt võeti 26. märtsil 1929 vastu jõuvankrite seadus, mis kehtestas jõuvankrite registreerimise ja juhilubade väljaandmise ühtse üleriikliku korra. Seadus sisaldas ka mõningaid liikluseeskirju. Nii määrati kindlaks näiteks mootorsõidukite piirkiirused. Näiteks võisid kõige kiiremini – 50 kilomeetrit tunnis – sõita autobussid, tavaline sõiduauto võis sõita 40 kilomeetrit tunnis. Samuti oli sätestatud jõuvankrite maksu tasumise kord.
Üldiselt on päris hästi teada, et 1950.-tel ja 1960.-tel aastatel toodeti Tartus autobusse. Aga mõnikümmend aastat varem ehk kahe maailmasõja vahelisel ajal oli busside ja ka muude autode ehitamine Eestis pigem reegel ning seda tehti paljudes kohtades, muu hulgas ka Rakveres.
Natuke kummaline on, et 90 aastat tagasi olid inimesed kimpus samade probleemidega, millega tänapäevalgi. Ka tänane meenutus algab just ühe taolise looga.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.