Aprillis alanud Haljala-Kukruse vahelise maanteelõigu asukohavaliku etapis on jõutud esialgsete trassikoridori alternatiivideni. Septembris toimub nende tutvustamiseks ja tagasiside kogumiseks neli avalikku koosolekut.
- Foto: Rahandusministeerium
Riigi eriplaneeringu projektijuhi Anne Martini sõnul on eesmärk leida maanteele asukoht, mis minimeerib negatiivseid mõjusid inimestele ja loodusele, kuid on majanduslikult teostatav. “Praeguses asukohavaliku etapis planeeritakse 350 meetri laiune trassikoridor. Sellele järgneb tee täpsema asukoha selgitamiseks planeeringu detailse lahenduse etapp. Planeeringu kehtestamiseni jõuame eeldatavasti 2028. aastal,” selgitas Martin. Ta lisas, et maantee ja selle ohutuks toimimiseks vajalike rajatiste laius on vähemalt 60 meetrit. Ometi võib ruumivajadus näiteks liiklussõlmede, kogujateede, ökoduktide või viaduktide rajamisel olla kohati ka suurem.
Seotud lood
Teisipäeval, 28. märtsil algavad Haljala-Kukruse teelõigu riigi eriplaneeringu lähteseisukohtade avalikud arutelud, kuhu oodatakse Lääne- ja Ida-Virumaa elanikke ning kõiki teisi huvilisi. Esimene avalik arutelu algab kell 17.30 Haljala rahvamajas.
Haljala – Kukruse maanteelõigu eriplaneering jõuab peagi trassi valiku faasi, enne seda on aga kõigil võimalik avaldada arvamust, kas valiku aluseks olevad kriteeriumid on ikka õiged.
Haljala-Kukruse maanteelõigu uuendamisest on räägitud pikalt, nüüd on esimesed sammud lõigu korda tegemiseks riigi eriplaneeringu algatamise näol astutud. Praegu kulgeb kaasaegne 2+2 maantee juba Tallinnast Haljalani ja Kukruselt Jõhvi. On aeg ka vahepealne maanteeosa ohutumaks ja sujuvamaks muuta.
Valitsuse tänase otsusega algatatakse Tallinna-Narva maantee Haljala-Kukruse lõigule riigi eriplaneering 2+2 ristlõikega tee rajamiseks. Planeeringu kehtestamiseni loodetakse jõuda kuue aastaga.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.