Eestlaste säästunipid on kui vahelduvvool: suund muutub ajas ning kõigub nullist tipuni. Kõrvuti püüavad sente lugeda nii pealampides pensionärid kui ka energiafanattidega majapidamised.
- Puhta Vee teemapargi rajaja Priit Adler soovitab enne päikesepaneelide paigaldamist kodu ära soojustada. Fotol istub ta Metsamõisa "serveriruumist" keldris. Foto: Liis Treimann
“Me vabastame siin inimesi pangalaenudest ja needustest,” ütleb Priit Adler, kui
Äripäeva ajakirjanikud on jõudnud talle külla Lääne-Virumaale paksu metsa sisse, kus elu tiksub teises taktis. Priidul on seal metsade vahel mõisa mõõtu hoonekompleks ning Metsamõisa nimeline Puhta Vee teemapark, mis ei ole Eesti Energia elektrivõrguga ühendatud. Kogu vajaminev elekter ja soe toodetakse koha peal.
Et kogu süsteem energiaga varustatud saaks, on teemaparki püstitatud tuulegeneraator ja päikesepaneelid. Sooja teevad automaatselt töötav pelletikatel ning tõhusad Ahja moodulahjud. Varuvariandiks on alati olemas diiselgeneraator.
“Põhiline töö käib soojal ajal, aga ka talvel on vool alati sees, sest töös on internet, valvesüsteemid, hooned on köetud nii, et sees oleks vähemalt 10 kraadi. Nii saab vajadusel mõne tunniga suure ruumi soojaks kütta,” selgitab Priit.
Seotud lood
Lisatud kodumasinate elektritarbimise võrdlus
Kallinenud elektrienergia ajendas tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ametit koostama 10 lihtsat soovitust, kuidas kodust elektritarbimist paremini juhtida.
Külm ilm ja elektrihinnatõus on kasvatanud nõudlust energiapuidu järele, mida tunnetavad nii hakkepuidu kui küttehalgude tootjad.
Päikesepaneelid tõstavad kinnisvara hinda
Kõrge elektri hind meelitab inimesi alternatiivse isetootmise juurde: päikesepaneelidega tegelevad ettevõtjad tunnistavad, et huviliste arv on pärast üüratu elektriarve kättesaamist mitmekordistunud.
Küsitletud kolm Virumaa peret olid elektripaanika puhkemisel valmis hullemaks. Detsembris tarbitud elektri eest saadi küll varasemate kuudega kopsakam arve, kuid ekstreemseid kokkuhoiu meetmeid kasutusele võtta ei plaanita.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.