Kui meie metsade hunte ohustab kõige rohkem ebasoodus avalik arvamus ning karusid küttimine, siis ilvese suurimaks ohuks on pigem toidubaasi vähenemine, selgub uuest suurkiskjate kaitse ja ohjamise tegevuskavast. Aga loomulikult on küttimine ohuks ka hundi ning ilvese populatsioonile.
- Suurkiskjaid ohustavad ebasoodne avalik arvamus, toidulaua kokkukuivamine ning küttimine. Foto: Andras Kralla
Järgmiseks kümneks aastaks kinnitatud kava eesmärk on Eesti ühiskonna toimimine ja arenemine rahumeelselt koos looduslike, tugevate ja ökoloogilist funktsiooni täitvate suurkiskjatega. Seetõttu on kava koostamisel arvestatud nii ökoloogilise, majandusliku kui ka sotsiaalse aspektiga.
Keskkonnaameti peadirektori Rainer Vakra sõnul on nüüd suurkiskjate kaitse- ja ohjamiskavas määratletud hundi, ilvese ja karu populatsioonide arvukuse minimaalne piirmäär, millest allapoole ei tohi loomade arvukus langeda.
Eesti asurkonna tähtsaimad sihtmõõdikud on jahihooaja eelne ehk eelneval talvel ja kevadel sündinud pesakondade arv ning kevadine, jahihooaja järgne täiskasvanud (sigimisealiste) isendite arv ehk baasasurkonna suurus (ilma noorloomadeta).
Seotud lood
Algava hundijahi käigus tohib esmalt küttida 50 looma, nendest 4 Lääne-Virumaal. Möödunud jahihooajal kütiti Eestis 129 hunti.
Vaata videost kui osav on karu
Jahimehe Peeter Hussari sõnul võib karu märgata Lääne-Virumaa eripaigus. Oluline on säilitada rahu ja hoida ettearvamatust loomast piisavat kaugust.
Keskkonnaagentuuri raport ulukiasurkondadest ja küttimissoovitustest näitab, et enamuse ulukite asurkonnad on elujõulised. Kesine on vaid ilveste arvukus, samuti on murettekitav metssigade ja veelindude olukord.
Suve hakul helistati Rakvere Jahindusklubi esimehele Jaan Villakule ja küsiti abi. Mitu korda ja mitmest paigast. Kõnede põhjus oli tõsine - mesikäpad otsustasid end sisse seada inimeste kodude juures ja abi ei osatud kuskilt otsida. Augustist algab karujahi hooaeg ja maakonnas võib küttida tosin karu.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.