Riigikontrolli hinnangul on Eestis omavalitsusi, kes on teedeehituse riskide juhtimisel olnud passiivsed. Auditeeritute seas oli ka Rakvere linn, kellele riigikontrollil on omajagu etteheiteid.

- Moonakülas ehitati kõnniteed valmis ja siis lõhuti jälle ära. Foto: Gunnar Viese
Riigikontroll auditeeris suuremaid teedeehitustöid kümnes omavalitsuses aastatel 2019-2021.
Auditis leiti, et suuniseid ja nõudeid projekteerijale, ehitajale või omanikujärelevalve tegijale oli mitmel juhul antud vähe ja tööde õnnestumisel loodeti pigem lepingupartneri professionaalsusele. Ühe näitena tuuakse selles osas esile Moonaküla tänavate remont Rakveres.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Asfaldi tootmiseks vajaliku bituumeni tarned võivad suve algusest olla sanktsioonide tõttu häiritud ning siinset teedeehitust ähvardab katastroofiline tooraine puudus, hoiatab konkurentide jaoks tundmatu tegija.
Sel suvel peaks Tallinna – Narva maantee Haljala ja Sõmeru vahelisel lõigul remonti minema. Arkna elanikele tähendab see olulisi muutusi koju pääsemises.
Kuigi talv oli küll lumerohke, siis teedele-tänavatele tekkinud auke sedapuhku talve süüks ajada ei saa. Talve elasid need kenasti üle, kuid viimast paari nädalat enam mitte.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium toetab valdasid ja linnasid teede parandamisel, mida läbib transiitliiklus või mis on seotud ettevõtlusega. Lääne-Virumaal on toetust saamas Rakvere linn Jaama tänava, Viru-Nigula vald Uus-Sadama tee, Tapa vald Ülesõidu tänava ja Rakvere vald Puiestee tänava jaoks.
15 aastat kestnud keskpankade rahapoliitika tagajärjel ei ole meil enam vabu kapitaliturge ning kogu globaalne majanduskasv tuleneb võlakoorma suurenemisest, mitte tootlikkuse kasvust. See jätkusuutmatu kasv lõpeb peagi väga suure kollapsiga, kirjutab Soome majandusteadlane Tuomas Malinen.