Valitsus peaks vaatama, kas need tingimused, mis on loodud meie tootjatele, on ka konkurentsivõimelised, sest Eestil tuleb eksportturgudel konkureerida teiste riikidega, ütleb Aasta tööstur 2023 nominent ja NPM Silmeti juht Raivo Vasnu.
- On karm aeg ja tootjatel tuleb vajalikud otsused ära teha, sõnas NPM Silmeti juht Raivo Vasnu. Foto: Liis Treimann
NPM Silmeti emafirma rajab praegu Narva uut magnetitehast, mis peaks valmima 2024. aasta lõpus. Uus tehas loob Narva 300-400 uut töökohta, vajalikud inimesed loodetakse leida Narvast, sest praegu sõidavad paljud narvakad tööle teistesse Eesti piirkonadesse.
"Vaadates Ida-Virumaa tööjõuturgu, siis küllatki suur osa inimesi istub hommikul bussi ja sõidab Tallinnasse või Kesk-Eestisse tööle. Meie eesmärk ongi neile kodukohas tööd pakkuda, samaväärse palgaga, mida nad pealinna teenivad," ütles Raivo Vasnu.
Tema sõnul on praegu laual ka NPM Silmeti laiendusplaanid, mille kohta peaks selgust saama lähikvartalite jooksul. "Lõplikku otsust, kuidas see välja nägema hakkab, veel ei ole ja see on lähikuude küsimus. Aga selge on see, et tootmismahtu me suurendama peame," rääkis Vasnu, kelle sõnul võib Silmeti investeeringu suuruseks kujuneda magnetitehase investeeringuga võrreldav summa.
Seotud lood
Viis minutit pärast rakverelase David O’Brockiga kohtumist oli selge, et planeeritud jutt teemal „tippjuhist töötuks“ temaga teoks ei saa ja seda mitmel põhjusel.
Võidu noppis ukrainlane
Meie maakonnas on 42 ettevõtet, kes on kolm aastat järjest suutnud käivet ja kasumit 50% kasvatada.
"Kasu võib lõigata ka Eesti"
Eestis tippjuhina karjääri teinud ja Rakveres elanud David O'Brock ning veel kaks eestlast leidsid end õigel ajal õigest kohast: Norra firmast, mis on tihedalt seotud haruldaste muldmetallide maardla avastanud Rootsi kaevandusettevõttega.
Euroopa huvi vähendada rohepöördeks kriitiliste toorainete sõltuvust Hiinast ja tuua haruldaste muldmetallide väärtusahelat kodumandrile võib Ida-Virumaale tuua mitmesaja miljoni euro ulatuses investeeringuid ja luua tuhat töökohta.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.