Arvestatav kokkuhoid: esimene Tapal ehitatud vedur sai loa teha liinivedusid ühe juhiga
Traditsiooniliselt on kaubaveos olnud veduri kabiinis korraga kaks töötajat – vedurijuht ja vedurijuhi abi. Operail oli esimene raudteekaubaveo ettevõte Eestis, kes alustas vanemate Ameerika veduritega tööd ühe juhiga, läinud aasta lõpus sai loa sõita ühe juhiga ka esimene Operaili enda ehitatud C30-M vedur.
Kui siiani tegid Tapal ehitatud C30-M vedurid peamiselt kahe juhiga manöövritöid, siis nüüd on neil luba teha ka liinivedusid ja seda vaid ühe juhiga. Foto: Operail/FB
Ühe vedurijuhiga projekti alustas Operail juba aastaid tagasi, kui nn “ameeriklased”, ehk vanad C36 vedurid said juba 2019. aasta augustis loa sõita ühe juhiga. Nüüd jõuti sama tulemuseni ka Operaili enda Tapal toodetavate C30-M vedurite juhtimisel.
Pärast seda, kui riik keelas riigifirmal Operail Venemaa vedudega tegeleda, hakkas nende vedude juures ilma suurema kärata tähtsat rolli mängima teine riigifirma – Eesti Raudtee. Kui Operaili kliendid ja veod võttis üle Läti Raudtee, lükkas Eesti Raudtee kohe käima terve uue osakonna, et neid aidata.
Eile erastatud Operaili uus omanik võib hakata ka vaguneid ning metallkonstruktsioone ehitama. Praegu tegeleb Operaili tütarettevõte Operail Repairs Tapal veeremi hoolduse ja remondi, vedurite ehituse ning muude metallitöödega.
Riiklik raudteefirma Operail läks Tartu ärimeeste Uuno Lausingu ja Romet Puhki valdusfirmale maksma 19 miljonit eurot. Mõlemad mehed on ka Rakveres asuva Vaala keskuse omanikud.
Tapal tegutseva riikliku raudteevedaja Operaili tegevus viiakse pärast erastamist uue firma alla. Juhatusse lisandub värvika äriajalooga ettevõtja Richard Tomingas.
Autoomanikud jälgivad kõhedusega kalendrit: aeg muudkui tiksub esimese jaanuari poole. Ei, kõhe pole mitte seepärast, et jälle peab uue aasta lubadusi andma, vaid 01.01.2025 jõustub Eestis automaks. Nii mõnigi meist lootis, et see maks jääb tulemata ja pigistas silma kinni iga kord, kui sellise pealkirjaga uudist nägi. Enam pole mõtet.