Pikas perspektiivis hakkavad uue valitsuse maksumuudatused ettevõtluse arengut pidurdama. Peletavad välisinvestoreid, kahandavad siseturul tegutsevate ettevõtjate investeerimisvõimet ning alandavad eksportööride konkurentsivõimet, ütles Lääne-Virumaa Uudiste peatoimetaja Aivar Hundimägi Vikerraadio päevakommentaaris.
- Peaminister Kristen Michali (vasakul) juhitav valitsus jätkab Kaja Kallase viimase valitsuse alustatud maksude kergitamist. Foto: Andras Kralla
Riigikogu valimiste järel ehmatas valitsust moodustanud reformierakond valijaid ootamatute maksutõusudega. Europarlamendi valimiste järel kordus sama muster, kuid seekord tõmmati Kristen Michali juhtimisel maksumaksjatele müts pähe palju filigraansemalt.
Eesti taasiseseisvumise aja jooksul ei ole varem tehtud nii karmi maksutõusude paketti, millega on saanud valmis reformierakond praeguse riigikogu koosseisu ajal. Kardan, et sarnast mustrit näeme kordumas ka 2027. aasta riigikogu valimiste eel ja järel.
Jutt, et tegemist on ajutise maksutõusuga, ei kõla veenvalt, sest see eeldaks uue valitsuse fookuse seadmist avaliku sektori kuludele. Jah, valitsus on lubanud tõmmata kokku kümme protsenti kuludest kolme aasta jooksul, kuid see on liiga väike kärbe, et luua eeldus uues koalitsioonilepingus kokku lepitud maksutõusude tagasi pööramiseks.
Seotud lood
Lääne-Virumaa Uudiste ajakirjanik Andres Pulver kuulab muusikat ja mõtiskleb sõjast, poliitikast ja headest kavatsustest, millega on teadupoolest sillutatud tee, mis viib otse põrgusse.
Vastupidiselt senilevinud arusaamale ei tõsta tulevane valitsus tulumaksu 24 protsendile: kaheprotsendilist julgeolekumaksu inimeste tuludelt hakatakse arvestama esimesest eurost.
Peaministrikandidaat Kristen Michal on valitsusjuhiks saamisega teisel ringil. Eelmisel korral rikkus kindlana paistnud võimaluse ära Silver Meikari avalikustatud nn kilekotiraha skandaal.
Eesti staažikaimate ministrite TOP koos nende ametist kadumise põhjustega
Eesti staažikaim minister Urmas Paet on valitud kuus korda jutti isikumandaadi jagu häältega riigikogusse, kuid Toompeal saadikutööd teinud ega seal valijate huve esindanud pole ta päevagi.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.