ID.7 on tõestus Volkswageni õppimisvõimest, kirjutab uue mudeliga proovisõitu teinud autoajakirjanik Karl-Eduard Salumäe.

- Volkswagen ID.7 meenutab margikaaslast Arteoni, kuid on sellest tegelikult oluliselt pikem ja kõrgem. Tänu kenasti paigas proportsioonidele ei torka selle kogukus lihtsalt fotodelt silma. Foto: Karl-Eduard Salumäe
Ämbrid kolisesid mitmel häälel, kui Volkswagen tuli selle kümnendi alguseks lagedale oma nn ID-seeria ehk elektriautode mudeliperekonna esimese pääsukesega. Võinuks arvata, et massidele mõeldud elektriauto – ID.3 – on diisliskandaalist rapitud ettevõtte jaoks täpselt see, mida vaja. Ent oh häda! Selgus, et Volkswagenil oli särtsuauto üllitamisega liigagi kiire ning tulemus jätab seetõttu pehmelt öeldes soovida. Uue ajastu Golfi asemel seisis meie ees alla latti sõitjateruumi kvaliteedi ja vaevuusutavalt õudse puutemajandusega luukpära.
Valest kohast liiga palju kokku hoidmise ja tooreks jäänud tehnoloogia nahka läksid esialgu ka järgmised
ID-mudelid ID.4 ja ID.5. Lihtsalt need olid kallimad autod kui ID.3 ning häbi sellevõrra suurem. Volkswagenile kleepus külge viletsate elektrikate tegija maine.
Legendaarse hipibussi
eluvahva uusversioon ID. Buzz muutis pildi tubli tüki helgemaks. Sellelgi leidus hulgem puudusi, kuid lisaks kõike andeks andma panevale sarmile evis „buzz“ ka esimesi märke sellest, et Volkswagenis on õiged järeldused tehtud ja asjad liiguvad paremuse poole.
Ning nüüd, mõni aasta pärast ID.3 müügile tulekut, kuulub ID-perekonda teistega ühelsamal moodulplatvormil rajanev 70–80 tuhat eurot* maksev kõrgema keskklassi auto, mis jätab meeldiva ja veenva mulje – Volkswagen ID.7. Niisugune areng väärib märkamist ja tunnustamist. Samas aga leiab ka ID.7 juures täiendavat parandamisruumi ning mõned platvormi arenduse käigus tehtud otsused annavad jätkuvalt tunda.
* Praegu kehtivad ID.7-le ümmarguselt 10 000 eurot soodsamad hinnad.
Ruumikas, viisakas, säästlik
Laugpärakere tõttu Volkswagen Arteoni meenutav ID.7 on sellest tegelikult oluliselt pikem ja kõrgem. Pikkus küündib viie ja teljevahe kolme meetrini. Teisisõnu on „seitse“ igavene lahmakas, ehkki fotodel see tänu kenasti paigas proportsioonidele silma ei torka. Ruumi jagub kuninglikult nii esi- kui tagareas ning pakiruumiski.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
GWM on esimene Hiina automark, mis Eestis edu saavutanud, ent selle staarmudel osutub põhjalikumal tutvumisel päris väetiks ning kaks korda kallimalgi on häirivaid vigu, kirjutab autoajakirjanik Karl-Eduard Salumäe.
Vaata galeriid ja kuula Grossi giidituuri enda autode vahel
Enda jõukusele Venemaalt ostetud autode äritsemisega aluse pannud suurärimehe Oleg Grossi autokollektsioonis on üle poolesaja masina. Valdavalt on need kas võimsad lääne või nõukogude autod.
“Kui palju te päevas niimoodi šampanjat jooma peate?” “Ma parem ei vasta sellele,” naerab luksusauto müügimees.
Kui palju te teate naisi, kelle unistuseks on elus läbi lüüa mehhaanikuna? Aga endine Lääne-Virumaa tüdruk just seda tahtis. Nüüdseks on saanud temast autodele iluteenust pakkuva Papa Aliferous Car Detailing juht.
Autoomanikud jälgivad kõhedusega kalendrit: aeg muudkui tiksub esimese jaanuari poole. Ei, kõhe pole mitte seepärast, et jälle peab uue aasta lubadusi andma, vaid 01.01.2025 jõustub Eestis automaks. Nii mõnigi meist lootis, et see maks jääb tulemata ja pigistas silma kinni iga kord, kui sellise pealkirjaga uudist nägi. Enam pole mõtet.