Ehkki riigiteede kvaliteedi ja sõidumugavuse näitajad on viimaste aastate jooksul pidevalt paranenud, ootavad riigiteede säilitamise ja arendamise rahastamist lähiaastatel järsud kärped.
- Viadukti ehitus Tallinna-Tartu maanteel. Foto: Liis Treimann
Tõenäoliselt ei ole Eestil võimalik täita ka Euroopa Liidu ees võetud kohustust ehitada aastaks 2030 nõuetekohaselt välja Tallinna-Pärnu-Ikla ja Tallinna-Tartu-Võru-Luhamaa maanteed, leiab riigikontroll oma täna avaldatud aruandes.
"Olukorras, kus raha eesmärkide täitmiseks napib, tuleb majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumil paika panna rahastusvõimalustele vastavad prioriteedid või pakkuda välja teehoiu täiendavaid rahastusvõimalusi," ütles riigikontrolör Janar Holm pressiteate vahendusel.
Kui Teede Tehnokeskus kolm aastat tagasi, 2019. aastal hindas, et kõigi suure liiklusega teede vähemalt rahuldava taseme tagamiseks ja teedevõrgu üldseisundi parandamiseks on optimaalselt vaja aastas 193 miljonit eurot, siis eelarvestrateegiast ja 2022.-2025. aasta teehoiukava finantsplaanist nähtub, et riigiteede ehituse ja remondi rahastamist ootab hoopis järsk vähenemine.
Seotud lood
Vaata, mis Lääne-Virumaal tegemata jääb!
Transpordiamet lükkab ehitushindade tõusu ja ehitusmaterjalide tarneraskuste tõttu edasi ligi 50 selleks aastaks kavandatud teeobjekti ehituse ning kompenseerib selle arvelt ehitusettevõtjatele hinnatõusu. Edasilükatavate objektide seas on ka mitu Lääne-Virumaal kavandatud teetööd.
Transpordiamet üritab alati leida koostöös arendajatega lahendusi, mis ei teeks ettevõtjatele liiga, kuid kus inimeste elud liikluses oleksid kaitstud. Selline läbirääkimiste protsess on käimas ka OG Elektra Aluverre kavandatud arenduse osas, kirjutab transpordiameti peadirektor Kaido Padar.
Vallavanem: riigiametil on liiga palju võimu
Meil ei ole võimalik Sõmeru ristmikule plaanitud uue poe projektiga edasi minna, sest transpordiamet esitas nõudmised, mille täitmine läheb maksma sama palju kui poe ehitamine, ütles OG Elektra omanik Oleg Gross pettunult.
Transpordiamet koostöös uuringufirmaga Kantar Emor viib septembrist novembrini läbi esimese üle-eestilise liikuvusuuringu, mille käigus küsitletakse ligikaudu 5600 inimest.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.