Rakvere vallavalitsus tegi keskkonnaameti vahendusel Lepnale autorehvide purustamist kavandavale Ragn-Sellsile mitu ettepanekut. Jäätmefirma juhi Kai Realo sõnul võidakse tulevikus kuni pool Lepnal purustatavatest rehvidest Eestisse importida.

- Ragn-Sellsi äriarendusjuht Rainer Pesti (vasakul) ja Rakvere vallavolikogu esimees Peep Vassiljev märtsi lõpus Lepna raamatukogus toimunud kohtumisel, kui jäätmefirma tutvustas kohalikele inimestele plaani hakata Lepnal vanu autorehve purustama. Foto: Aivar Hundimägi
„Meie suurim mure on ebaselgus kasutatud rehvide kogustega,“ ütles Rakvere vallavalitsuse keskkonnaspetsialist Sandra Schmidt.
Esitatud taotluses märkis Ragn-Sells, et neil on maksimaalselt kavas vanarehve purustada 20 000 tonni aastas. Märtsi lõpus toimunud kohtumisel tekkis kohalikel inimestel kahtlus, et Lepnal võidakse hakata purustama ka Eestisse imporditud vanu autorehve, kuna paigaldatava liini jaoks Eestis tekkivatest rehvidest ei jätku.
Schmidti sõnul küsis ta keskkonnaagentuurilt andmed eelmise aasta kohta ja selgub, et mullu tekkis Eestis vanarehve kokku 17 173 tonni, millest jäi nn jääki 5104 tonni. See on oluliselt väiksem kogus, kui Ragn-Sellsi taotluses märgitud 20 000 tonni aastas.
Ragn-Sellsi juht Kai Realo ei välistanud, et Lepnal võidakse hakata purustama ka imporditud rehve. Kui Eestis on kõik rehvid purustatud ning Eesti Energia ja Ragn-Sellsi koostööprojekt võimaldab veel täiendavalt purustada, siis me saame teatud mahu tuua sisse, ütles Realo.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
„Kas rohkem toole ei ole,“ küsis Rakvere vallavanem Maido Nõlvak teisipäeva õhtul Lepna raamatukogus. „Ei, kõik on siin. Ainult katkised jäid veel keldrisse,“ vastati talle.
Järgmisel aastal Lepnal autorehvide purustamisega alustada sooviv Ragn-Sells on õpikunäide, kuidas ei tohi kohalike inimestega suhelda, kui on siiras soov saada neilt toetus oma äriideele, kirjutab Lääne-Virumaa Uudiste peatoimetaja Aivar Hundimägi.
Jäätmekäitlusfirma Ragn-Sells soovib Lepnale rajada vanade autorehvide purustamise tehase, mis plaanide kohaselt saab valmis juba selle aasta lõpus.
Esmaspäeva õhtul Rakvere ukrainlastest linnaelanikele prügi liigiti sorteerimist õpetanud linnavalitsuse keskkonnaspetsialist Kerli Kõue sõnul on hoopis keerulisem jõuda oma inimeste juurde, kellest mingi osa veab kangekaelselt mähkmed paberi- ja papikonteinerisse ja vana televiisori pakendikonteinerisse.
Tänapäeva töömaailmas kohtuvad kontorites sageli erinevad põlvkonnad: beebibuumerid, X-põlvkond, milleeniumilased ja Z-põlvkond. Igaühel neist on oma ootused, tööharjumused ja suhtumine töökeskkonda. Selline mitmekesisus võib tunduda keeruline, kuid pakub ka väärtuslikku võimalust õppida ja kohaneda erinevate lähenemistega.