Vaata, millised teetööd võtab transpordiamet sel suvel ette
2024. aastal teeb transpordiamet teetöid kokku 1060 kilomeetril, mis on üle 300 kilomeetri vähem kui eelmisel aastal. Sealhulgas jätkuvad tööd kõigil varem alustatud ehitusobjektidel. Teehoiule on tänavu eraldatud 153 miljonit eurot.
Teetöid tehakse tänavu riigiteedel mullusest oluliselt vähem. Foto: Andres Haabu
„Suurtest objektidest jätkuvad tänavu tööd Sauga–Pärnu 2+2 teelõigu ehitusel, lõpetatakse Pärnu–Uulu 2+2 teelõigu ehitus ning Kunda–Pada ja Koeru–Kapu teelõikude rekonstrueerimine,“ loetles transpordiameti peadirektor Priit Sauk.„Ehitamist on küll veidi vähem kui varasematel aastatel, ent teede säilitamine ning liiklusohutuse tagamine on jätkuvalt meie prioriteet.“
Viru-Nigula vallavalitsus esitas 2020. aasta jaanuaris taotluse muuta Põdruse-Kunda-Pada maantee Kunda linna läbiv osa ehk Selja tee, Rakvere maantee ja Jaama tänav riigiteeks, kuid siiani kuuluvad nimetatud tänavad vallale.
Kui eelmisel aastal jäid suure hinnatõusu tõttu Tallinna-Narva maantee rekonstrueerimistööd Arknal ära, siis transpordiameti Ida üksuse taristu ehitamise ja korrashoiu osakonna juhataja Anti Palmi sõnul saab teelõik Haljalast Sõmeruni tänavu siiski uue katte.
15 aastat kestnud keskpankade rahapoliitika tagajärjel ei ole meil enam vabu kapitaliturge ning kogu globaalne majanduskasv tuleneb võlakoorma suurenemisest, mitte tootlikkuse kasvust. See jätkusuutmatu kasv lõpeb peagi väga suure kollapsiga, kirjutab Soome majandusteadlane Tuomas Malinen.