Eestis on autokütuste hinnad kõrgemad kui Lätis ja leedus ning kohati ka kallimad kui Soomes, väidab kütuseturul toimuvat uurinud konkurentsiamet.
- Konkurentsiameti peadirektor Evelin Pärn-Lee. Foto: Oleg Hartsenko
„Numbrid, mida esitab rahvusvaheline toormeturgude võrdlushindade allikas Platts ja Eesti kütusemüüjad, ei taha omavahel klappida. Samuti ei ole me siiani päris täpselt aru saanud, miks on ikkagi Eestis kütusehinnad ilma maksudeta kõrgemad kui Lätis ja Leedus, kohati ka kallimad kui Soomes,“ tunnistas Konkurentsiameti peadirektor Evelin Pärn-Lee Eesti Varude Keskuse korraldatud kütusepäeval.
Seotud lood
Konkurentsiamet küsib üheksalt suuremalt mootorikütuste jae- ja hulgituru müüjalt andmeid, et saada selgust, kuidas need turud toimivad, selgitada välja võimalikud konkurentsitõrked ja vajadusel pakkuda konkurentsi soodustavaid meetmeid.
Vaata, mis kulud lisanduvad
Eesti Õliühingu tegevjuht Mart Raamat nentis Kütuseturu Aastakonverentsil, et valitsuse ja Euroopa Liidu regulatsioonid tõstavad paratamatult lähiaastatel kütusehindasid. Näiteks keskmise diiselmootoriga Passati omanik hakkab maksma aastal 2027 senisest umbes 265 eurot rohkem.
Tuleviku Alexela Läti moodi
First Northi alternatiivturgu peetakse pigem ebalikviidselt igavaks. Samas on viimasel kahel aastal sinna ilmunud mitu värvika sisuga kodumaist üllatajat ning ühe IPO raames on ehk ka tulevikupärl lõunanaabritelt. Just tema tegemiste sisse nüüd vaatasingi, kirjutab Investor Toomas.
Euroopa Liidu kõige kallima mootorikütusega riigi tiitli heitluses pistavad rinda Rootsi ja Soome, viimases on bensiin kõige kallim, Rootsis jälle diislikütus, selgub Euroopa Liidu kütusebülletäänist.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.