Kunda rehvipurustustehas aitab metsad puhtamad hoida
Reedel Kundas avatud Ragn-Sellsi rehvipurustustehas suudab puruks “närida” kõik Eestis aastas tekkivad vanarehvid, et muuta need keemiatööstuse tooraineks.
Kuigi nuppe on tehases päris mitu, saab nendest masinaid ainult välja lülitada. Kai Realo käes oleva arvuti abil lülitasid purustusliini sümboolselt tööle Kristjan Suurekivi (vasakult), Kaur Kuurme, Andres Vainola, Einar Vallbaum ja Ivo Jaanisoo. Foto: Andres Pulver
Ragn-Sells käivitas reedel Lääne-Virumaal Kunda tööstuspargis uue rehvipurustus tootmisüksuse T2O, mis suudab pressida kõik Eesti vanarehvid kummipuruks, millest Enefit Power toodab õli, potentsiaalset toorainet plasti- ja rõivatööstustele.
Neljapäeval kohtusid Viru-Nigula valla ja Ragn-Sellsi esindajad, et anda vastastikku ülevaade, kuidas läheb Kundasse plaanitava rehvipurustusliini rajamine.
Viru-Nigula vallavalitsus väljastab tõenäoliselt järgmisel nädalal AS Ragn-Sellsile ehitusloa ning rehvipurustusliin, mis algselt loodeti ehitada Lepnale, kerkib hoopis Kunda lähedale tööstusparki.
Ragn-Sells ei välista enam vanade rehvide Eestisse toomist
Rakvere vallavalitsus tegi keskkonnaameti vahendusel Lepnale autorehvide purustamist kavandavale Ragn-Sellsile mitu ettepanekut. Jäätmefirma juhi Kai Realo sõnul võidakse tulevikus kuni pool Lepnal purustatavatest rehvidest Eestisse importida.
Eestis ei ole vaja luua teist vanade autorehvide kogumise organisatsiooni, nagu väitis intervjuus Lepnale rehvipurustusliini plaaniva Ragn-Sellsi juht Kai Realo. Tootjavastutussüsteem vanade rehvide kogumiseks toimib juba praegu hästi, kirjutab MTÜ Rehviringlus tegevjuht Einar Teesalu.
Tänapäeva töömaailmas kohtuvad kontorites sageli erinevad põlvkonnad: beebibuumerid, X-põlvkond, milleeniumilased ja Z-põlvkond. Igaühel neist on oma ootused, tööharjumused ja suhtumine töökeskkonda. Selline mitmekesisus võib tunduda keeruline, kuid pakub ka väärtuslikku võimalust õppida ja kohaneda erinevate lähenemistega.