Täna kohtus Oleg Gross transpordiameti esindajatega ning selle kohtumise järel ütles Gross, et saab nüüd Sõmeru projektiga jätkata.
- Oleg Grossi suutis transpordiametiga leida kompromissi ning saab Sõmeru arendusega jätkata. Foto: Andras Kralla
"Oli konstruktiivne kohtumine ning osa asju oli varem selgeks rääkimata," lausus ta. Nüüd jõudsid osapooled kokkuleppele, et OG Elektra saab oma kinnistule olemasolevalt Sõmeru ringilt mahasõidu, sest kavandatava arenduse ehitusmahtu vähendatakse.
Sel nädalal kirjutasime, et Oleg Gross peatab Sõmeru ristmiku äärde plaanitud kaupluse arendamise, sest transpordiamet nõuab uue liiklusskeemi rajamist, mille maksumus on üle miljoni euro. Grossi sõnul on see võrreldav uue poe ehitamiseks tehtava investeeringuga ja muudab kogu projekti mõttetuks.
Transpordiameti tegevust kritiseeris teravalt ka Rakvere vallavanem Maido Nõlvak.See on ajutine lahendus, mis kehtib nii kaua kuni hakatakse Tallinn-Narva maanteed selles piirkonnas ehitama laiemaks ning on vaja Sõmeru rist muuta kahetasandiliseks. See oli ka lahendus, mille pakkus sel nädalal Lääne-Virumaa Uudistele välja Rakvere vallavanem Maido Nõlvak.
Transpordiameti peadirektor Kaido Padari sõnul on transpordiametil käimas Oleg Grossiga konstruktiivne koostöö leidmaks mõlemaid pooli rahuldavat lahendust.
"Meie huvi on tagada liiklusohutus Näpi tee ristmikul ja uuelt Sõmeru ringristmikult juurdepääs perspektiivsele Tallinn-Narva maantee liiklussõlme rambile, sellest samast asukohast, kust soovitakse saada kauplusele juurdepääsu," selgitas ta.
Padar lisas, et arendaja huvi on saada piirkonna inimeste jaoks toidukauplus. "Praegu on käimas loomulik planeeringu koostamise protsess, kus ongi laual erinevaid lahendusi, kuid midagi lõplikku valmis ei ole," märkis ta.
Transpordiamet: laual on mõlemat osapoolt rahuldav lahendus
"Täna võib öelda, et mõlemat osapoolt rahuldav lahendus on laual sõltumata sellest, mida omavalitsuste juhid meedias kajastavad," sõnas Padar.
"On olemas variant, kus on võimalik saada planeeritavale kauplusele ajutine ligipääs ka uuelt Sõmeru ringristmikult. Seda kuni selle ajani, mil ehitatakse valmis suur Sõmeru liiklussõlm. On olemas variant, kus ettevõtjal ei ole vaja ehitada välja Näpi ristmikule ringristmikku. Lõpuks oleneb kõik sellest, millises mahus ja millise kiirusega soovitakse seda maa-ala arendada," rääkis Padar.
Tema sõnul on transpordiametile antud selge ülesanne: vastutada liikluse ohutuse ja järelevalve eest. "Eesti riik toimib oma määruste, seaduste ja kokkulepitud reeglite järgi ja sellest võiksid ka meedias sõna võtnud omavalitsustegelased aru saada. Mina küll usun, et jõuame kokkuleppele nii, et riik on vastavalt seadustele ja määrustele käitunud, ja arendaja on ka lõpuks õnnelik," ütles Padar.
Küsisime Oleg Grossi ja transpordiameti vahel puhkenud ja nüüdseks juba lahenenud erimeelsusele kommentaari keskerakonda kuuluvalt majandus- ja taristuministrilt Taavi Aasalt, kes pakkus välja enda lahenduse taolistele tülidele.
- Majandusminister Taavi Aas on arvamusel, et kui vald on huvitatud mõnest arendusest, siis võiks ta ka osaleda selle arendusega seotud liiklusskeemide rahastamisel. Foto: Raul Mee
Majandusminister Taavi Aas soovitab Oleg Grossil mõelda liiklusohutusele
Sõmeru ristmiku kõrval asuval ja OG Elektrale kuuluval kinnistul on inimeste elude ja tervise kaitseks kehtinud kitsendused aastaid ning need on arendajale teada. Lahendus oleks see, kui Rakvere vald rahastaks uue liiklusskeemi ehitamist, soovitas Taavi Aas.
Aas vastas küsimustele e-kirja vahendusel. Ministri vastused saadeti enne tänast Grossi ja transpordiameti esindajate kohtumist.
Rakvere vallavanem Maido Nõlvak ütles, et ministrid jt poliitikud räägivad palju sellest, kuidas tuleb maapiirkondades ettevõtlust toetada, samas aga on transpordiamet näide, mis pigem ettevõtlust takistab. Miks riik sunnib eraettevõtet tegema suuremahulisi investeeringuid infrastruktuuri ja pole ise valmis nendes investeeringutes osalema?
Rakvere Põhjakeskuse hoone on kolmandiku võrra suurem Oleg Grossi väljapakutud kaubanduskeskusest (Rakvere Põhjakeskus 27500m2, planeeritav Grossi kaubanduskeskus 18900m2). Seega saaks sellest kindlasti suur ja oluline tõmbepunkt, millega kaasneks märkimisväärne liikluskoormus. Lisaks transpordiametile tuleks ka ettevõtjal mõelda liiklusohutusele.
Transpordiamet planeerib investeeringuid pikalt ette ja lähtudes liiklusohutuse tagamisest. Kui transpordiamet tooks teede ehituses ohutusest prioriteetsemaks ettevõtte huvid, tähendab see, et peame lükkama liiklusohtlike kohtade ära kaotamist edasi teadmata tulevikku. Paraku me ei saa inimelude arvelt allahindlusi teha ning peame ennekõike tegema taristuinvesteeringuid lähtudes inimeste tervisekaitsest, mistõttu on transpordiamet vastavad otsused teinud.
Kas peate põhjendatuks seda, et kui pole veel algatatud maantee laiendamise planeeringut ja pole teada, millal see üldse toimub, siis kitsendatakse maantee kõrval asuvate eraomanike õigusi?
Transpordiameti kinnitusel vajab Tallinn-Narva maantee Sõmeru ristmik lähiaastatel tähelepanu. Üsna reaalne on, et see ristmik tuleb lähitulevikus eritasandilisena välja ehitada, et säiliks liiklusohutus. Ristmiku väljaehitamine muutub võimatuks, kui selle jaoks mõeldud alale on planeeritud tankla, parklad, turistide infopunkt. See kitsendus on olnud kinnistul aastaid ja on arendajale teada. Seega on inimeste elude ja tervise kaitseks kitsendused põhjendatud.
Milline võiks taoliste vaidluste puhul olla teie arvates kõige parem lahendus?
Kuna sarnaste vaidluste puhul on kohalikel omavalitsustel kõrge huvi, siis on üheks võimaluseks proovida omavalitsustel rahastada sarnaseid objekte, et edendada kohalikku elu ja ettevõtlust. Transpordiamet keskendub oma töös ohutuse tagamisele, mistõttu on juba nende põhiülesandest tulenevalt teemasse sisse kirjutatud konflikt. Transpordiamet arendab liiklusruumi pakkumaks meie inimestele võimalikult mugavaid, ohutuid ja kiireid teid, et kõik jõuaksid päeva lõpuks tervelt koju.
Kui palju äriprojekte on jäänud teostamata Eestis sellepärast, et transpordiameti esitatud tingimused pole ettevõtjatele vastuvõetavad?
Transpordiameti kinnitusel on neil pidevalt töös mitu ehitusobjekti, kus arendaja võtab vastutuse ja rahalised kohustused oma objekti turvaliseks ühendamiseks riigiteede võrgustikuga. Arendaja eesmärk on, et kliendid jõuaksid turvaliselt ja mugavalt tema pakutava teenuseni. Sel põhjusel võtavad juba praegu paljud arendajad tähelepanu alla ohutuid liikluslahendusi. Sarnaselt on täna kõikjal meie lähiriikides kehtiv põhimõte, et kes ehitab maja, ehitab sellele ka ohutu juurdepääsu ning see on üks planeerimise alustalasid ka meil. Ainult läbi ohutute lahenduste kohese väljaehitamise liigume nullvisiooni poole, kus liikluses ei saa keegi surma ega viga.
Seotud lood
Vallavanem: riigiametil on liiga palju võimu
Meil ei ole võimalik Sõmeru ristmikule plaanitud uue poe projektiga edasi minna, sest transpordiamet esitas nõudmised, mille täitmine läheb maksma sama palju kui poe ehitamine, ütles OG Elektra omanik Oleg Gross pettunult.
Transpordiamet käitub OG Elektra Aluverre kavandatud arendusega kui mõnusat elu nautiv kodukass, kellel on kõht alati täis ning kes aeg-ajalt lõbustab end mängimisega. Mängukanniks on ettevõtja, kirjutab Lääne-Viru Omavalitsuste Liidu juhatuse esimees Einar Vallbaum.
Täna 70. sünnipäeva tähistav Oleg Gross pani oma äritegevusele aluse autodega. Panime seetõttu kokku galerii Grossi käsutuses olnud või ka praegu talle kuuluvatest autodest ja mootorratastest. Nendel 60 fotol on ainult osa Grossile kuulunud või kuuluvatest sõidukitest.
Oleg Grossi ettevõte OG Elektra ostis Roela alevikus kinnistu ja loodab järgmisel sügisel kopa maasse lüüa, et ehitada alevikku uus kaasaegne pood.
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.